Filtreler kategorisi!
iraz otomotiv
Otomobil Filtreleri
Filtreler, araçlarımızın ciğerleridirler; nasıl ciğerlerimiz vücudumuza giren havayı, damarlarımızda akan kanı temizliyorsa araç filtreleride aracın daha sağlıklı ,verimli çalışması, aynı zamanda şoför ve yolcuların sağlıklı ve temiz hava alması için önemlidir.
Araç filtreleri, görevlerine göre araç içersinde belirli yerlere monte edilirler. Tabiki bu yerleştirilme aracın, marka ve modeline göre değişiklik göstermektedir.
- hava filtresi
- yağ filtresi
- yakıt filtresi
- klima filtresi
- polen filtresi
- şanzıman filtresi
Motor Malzemeleri kategorisi!
iraz otomotiv
Motor Nedir Çeşitleri Nelerdir?
Motor aracın kalbi ve ana güç kaynağıdır. Genel olarak tanımlamak gerekirse aracın şase üzerinde monteli ,yakıt ve ürettikleri enerjiyi mekanik enerjisine çeviren, ürettiği mekanik enerjiyi aktarma organlar vasıtasıyla ( şanzıman, aks ) tekerleklere ileten makinelere denir.
- piston
- krank
- krank kasnağı
- sibop
- sibop itici
- conta
- keçe
- zincir
- zincir seti
- zincir gergi bilyası
- zincir kızağı
- motor takozları
- turbo
- triger kayışı
- triger seti
- triger bilyası
ilk otomobil
1885-86’da Almanya’da Üretilmiştir
fren Sistemleri kategorisi!
iraz otomotiv
Fren Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?
Ne de olsa dört teker üzerinde gidiyoruz aracın freni iyi olacak ki. Bastın mı duracaksın. Sorumlu bir satıcı olarak size fren sisteminin çalışması ile ilgili kısa bir bilgilendirme yapmak isteriz. Fren sistemi araç tekerleklerinin içine ve araç şasesine monte edilmiş bir sistem bütünüdür.
Fren sistemi araç tekerleklerinin içine ve araç şasesine monte edilmiş bir sistem bütünüdür. Görevi araç seyir halindeyken aracın hızını belirli bir kilometrede tutmak, seyir hızını yavaşlatmak, aracı durdurmak, duraklatmak ve aracı park halindeyken sabitlemek öncelikli işlevidir.
Genel olarak hidrolik olan fren sistemleri bazı marka ve model araçlarda pnomatik (havalı) elektronikte olmaktadır. Bu temel farklılıkların olmasına rağmen çalışma prensipleri aynıdır.
- fren diski
- fren balatası
- fren ikaz fişi
- fren merkezi
- fren hortumu
- kampana
- kaliper
- kaliper yayı
- kaliper tamir seti
- fren vakum pompası
- fren vakum pompa contası
- hidrovak
- bijon
- el fren teli
- el fren balatası
ön arka takım kategorisi!
iraz otomotiv
Süspansiyon Sistemi Nedir?
Süspansiyon sistemi; aracın en öncelikli konfor donanımı olup aracımızın yol üzerindeki çukur , tümsek gibi.. yolun düzgün olmamasından dolayı oluşan sarsıntıları hafifletip aracın ağırlığını, dingil ve tekerleklere aktaran sistem bütününe verdiğimiz ana kategori adıdır.
Süspansiyon sisteminin zemin üzerindeki bozuklukları, dikey kuvvet üzerinden ilk önce tekerlekler ile süspanse eder ki tekerleklerin hava (bar ) ayarları, süspansiyonun belirleyici elemanıdır. Eğer teker havaları (bar) gereğinden fazla olursa çarpa etkisi yaratır ve aracı sektirir, gereğinden az olursa da tekerleklere zarar verir.
- aks mili
- aks kafası
- aks körüğü
- porya
- teker-porya bilyası
- tabla
- tabla burcu
- rotil
- rot mili
- rot başı
- z rot – denge çubuğu
- viraj lastiği
- direksiyon pompası
- direksiyon tamir seti
- direksiyon kutusu
- amortisör
- amortisör yayı
- amortisör tablası
- amortisör takozu
elektrik-aydınlatma kategorisi!
iraz otomotiv
Oto Elektrik Sistemi
Oto elektrik kategorisi, araçların ana enerji kaynağı fosil yakıtlardır; fakat elektrik gücüde araçlarımızın ilk çalışma ve idaresinde bir diğer önemli enerji kaynağıdırlar.
Temel olarak araç motorunun ilk çalışması esnasında kontaktan gelen komutla marş motoru ve ateşleme için, elektrik gücüne ihtiyaç duyarız. Araç için bu gücü, bir nevi elektrik deposu olan aküden elde ederiz. Araç çalıştıktan sonraki süreçte elektrik sarfiyatı daha da çoğalır ve akü kapasitesi yetersiz kalır. Bundan sonraki süreçte akü ve aracın elektrik ile çalışan parçalarını beslemek için, araç kendi elektriğini; şarj dinamosu, bir diğer adı alternatör üretmeye başlar .
- altarnatör
- altarnatör bilyası
- bobin
- buji
- buji kablosu
- kızdırma bujisi
- kızdırma beyni
- yakıt pompası
- depo şamandırası
- cam düğmesi
- cam su motoru
- cam motoru
- far
- stop
- far camı
- stop camı
- plaka lambası
- sinyal kolu
- sinyal
- sis lambası
- kontak kilit
- oksijen sensörü
- lamda sensörü
- yakıt pompası müşürü
- yakıt ısıtıcı müşür ve sezici
- müşür ve sensör
- gaz kelebeği
- agr-egr valfi
debriyaj - şanzıman - defransiyel
iraz otomotiv
Debriyaj Sistemi
Motorun ürettiği itiş gücünden maksimum şekilde faydalanma fikri var. Tam da bu nedenle debriyajı motordan aldığı itiş gücünü tekerleklere aktaran bir sistem olarak tanımlamak mümkün. Peki bunu nasıl yapıyor?
- deriyaj seti
- debriyaj bilyası
- volan
- volan seti
- şaft takozu
- şaft bilyası
- şanzıman takozu
- şanzıman tamir takımı contası
- şanzıman soğutma radyatörü
- şanzıman soketi
- şanzıman borusu
- defransiyel takozu
- defransiyel bilyası
- defransiyel keçesi
soğutma - ısıtma sistemleri
iraz otomotiv
Soğutma Sistemi
Soğutma sisteminin amacı motordaki fazla ısıyı giderip, motoru en verimli ısıya en kısa zamanda yükseltip o ısıda kalmasını sağlamaktır. İdeal olan çalışma şartları ne olursa olsun soğutma sistemi motoru en verimli ısıda çalıştırmalıdır. Yakıt motorda yandıkça yakıttaki enerjinin yaklaşık 1/3 ü işe çevrilir. Diğer 1/3 ü ise hiç kullanılmadan egsozdan dışarı yanmamış yakıt olarak atılır ve geri kalan 1/3 ise ısı enerjisine dönüşür. İçten yanmalı motorlarda soğutma sistemi olmazsa olmazlardandır.
- su pompası
- su pompa kasnağı
- su radyatörü
- su hortumları
- fan – fan motoru
- fan pervanesi
- kalorifer motoru
- kalorifer rezistanı
- kalorifer radyatörü
- kalorifer ızgarası
- klima radyatörü
- klima kurutucu tüpü
- klima hortum
- radyatör su deposu
- motor su deposu
- turbo radyatörü
- turbo hortumları
- soğutucu radyatör
- vantilatör kayışı
- vantilatör kayışı seti
kaporta - aksesuar
iraz otomotiv
Kaporta Parçaları
Kaporta, trim otomobilin icadından sonraki süreçte teknolojinin gelişmesi ile beraber zaman içerisinde yolcu ve sürücülerin konforunu ve can güvenliğini artırmak,aracımızı dış etkenlerden korumak (iklimsel ve kaza)için araçlar metal ve plastik malzemeler le bölümlere ayrılıp (motor bolümü kaput,yolcu ve sürücü kabini,yük kabini bagaj)bu bölümler kaplanmış bu işemlerde kullanılan parçalara kaporta ve kaporta parçaları olarak bir kategori altında toplanmıştır.
ayna
- ayna camı
- ayna kapağı
- kaput amortisörü
- kaput süngeri
- bagaj amortisörü
- bagaj lastiği
- cam krikosu
- kapı lastiği
- kapı gergisi
- panjur
- plastik bakalit
- far tutucu plastiği
- tampon
- kapı klit
- kapı açma kolu
- alt muhafaza
- çamurluk davlumbazı
- silecek
- kauçuk paspas
- halı paspas
likit grubu
iraz otomotiv
likit Grubu
Doğru motor yağı, motorunuzun bir tamamlayıcısı olarak onu aşınmalara karşı korur, en yüksek performansı ve yakıt ekonomisini sağlamasına yardımcı olur.Motor yağları, hareketli parçalar arasında en etkin yağlamayı gerçekleştirebilmek için yüksek teknoloji ürünü pek çok katkıya ve sentetik partiküllere sahiptir. Bu içerik, sadece yapılan kilometre ile değil, zamanla da etkinliğini yitiren bir yapıdadır. Hava ile teması kesilen kapalı şişede yıllarca saklanabilen motor yağları, motora konulduktan sonra maksimum 1 yıl kullanılabilir. Bu süre sonunda, kilometre periyodu dolmamış olsa bile motor yağının değişimi gereklidir.
- motor yağı
- motor antifrizi
- şanzıman yağı
- defransiyel yağı
- amortisör yağları
- şanzıman beyin yağı
- hidrolik yağlar
- direksiyon hidrolik yağı
- fren hidrolik yağı
- temizleme spreyi
- sıvı conta
- motor yağ katkısı