İraz Otomotiv
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
  • Ürünler
  • Markalar
  • İletişim
  • B2B
5 Şubat 2023 admin tarafından

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA GEÇİŞ SÜRECİ

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA GEÇİŞ SÜRECİ
5 Şubat 2023 admin tarafından

Elektrikli araçlara (EV) geçiş süreci, küresel otomotiv sektöründeki güç dengelerini de değiştirebilir. Çin’in EV bataryalarında açık ara hakim güç olması ve pazarın yüzde 56’sını elinde bulundurması Avrupa ve ABD’yi endişelendiriyor.

Küresel otomotiv sektöründe elektrikli araçlara (EV) geçiş için yaşanan hızlı dönüşüm, başta Avrupa olmak üzere Batı’nın bir alanda daha Çin’e ve Asya’ya bağımlılığını artırıyor olacak.

Sektör yöneticileri ve politika yapıcılar, jeopolitik gerilimlerin arttığı ve küresel ekonomide tedarik zincirlerinin yeniden yapılandırılmaya çalıştığı bir süreçte EV bataryalarının küresel otomotiv sektörünün geleceğinde bir bağımlılık sorunu yaşanabileceği konusunda endişeli.

Ekonomim.com’un haberine göre, 2019 yılında 17 milyar dolar olan EV batarya pazarı, Çin’den Avrupa Birliği’ne içten yanmalı motorlu araçların satışının kaldırılması hedeflerine paralel çok hızlı büyüyor ve SNE Research tahminlerine göre 2028 itibariyle 95 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.

ÇİN’İN BATARYA HAKİMİYETİ BATI’YI ENDİŞELENDİRİYOR

Elektrikli araç pazarı ve lityum-ion bataryalar konusunda uzmanlaşmış veri analitiği şirketi Benchmark Minerals’ın yapmış olduğu bir analizde, Türkiye’nin otomotivdeki önemli ihracat pazarı Avrupa’da otomobil sektörünün geleceğinin Çinli batarya üreticileri tarafından domine edileceği öngörülüyor.

Financial Times konuya ilişkin analizde onlarca yıl boyunca içten yanmalı motor üretiminin küresel merkezi olan Avrupa otomotiv sektörünün, elektrifikasyon sürecinde hakimiyeti bataryalardaki gücü dolayısıyla Çin’e kaptıracağı öngörülüyor.

SEKTÖRDE DENGELERİ DEĞİŞTİREBİLİR

Çin, geleneksel otomotiv sektöründe Avrupa ve ABD ile rekabet edebilecek bir motor teknolojisi geliştirmekte nispeten geç kaldığından, elektrikli araçlardaki bu güç, küresel otomotiv sektöründeki dengeleri de değiştirebilir.

Batarya pazarının açık ara lideri olan Çin ise kendisini dünyanın batarya üreticisi olarak konumlandırmaya çalışıyor.

Benchmark Minerals tahminlerine göre Çin’in 2031 itibariyle Avrupa’da 332 gigawatt/saat (gwh) üretim kapasitesi olacak ve bu kapasiteyle Avrupa’nın en büyük batarya tedarikçisi konumuna gelecek. Güney Kore ise 192 gwh ile ikinci sırada gelecek. Bu iki ülkeyi Fransa ve İsveç takip edecek. ABD’nin Avrupa batarya pazarında beşinci sırada olması, EV devi Tesla’nın Berlin’deki fabrikasına rağmen Almanya’nın ise altıncı sırada yer alması öngörülüyor. Norveç ve İngiltere ise diğer batarya üretimi yapan ekonomiler olacak.

Sonraki makale VW, GTI buluşmalarını Wolfsburg'da düzenleyecek

1 yorum

Bir WordPress yorumcusu dedi ki:
5 Şubat 2023, 21:02

Merhaba, bu bir yorumdur.
Yorum moderasyonuna başlamak, düzenlemek ve silmek için lütfen yönetim panelindeki yorumlar bölümünü ziyaret edin.
Yorumcuların avatarları Gravatar üzerinden gelmektedir.

Cevapla

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

About The Blog

Nulla laoreet vestibulum turpis non finibus. Proin interdum a tortor sit amet mollis. Maecenas sollicitudin accumsan enim, ut aliquet risus.

Son Yazılar

  • VW, GTI buluşmalarını Wolfsburg’da düzenleyecek
  • ELEKTRİKLİ ARAÇLARA GEÇİŞ SÜRECİ

Kategoriler

  • Genel

Meta

  • Giriş
  • Yazı beslemesi
  • Yorum beslemesi
  • WordPress.org

Yedek Parça Deponuz

Bmw | Mercedes | Audi | Volkswagen | Mini Copper | Land Rover | Jaguar | Chrysler | Porsche Araçları Orjinal Yedek Parça Toptancısı

Bize Ulaşın!

Tüm Haklar İraz Otomotiv'e aittir OTAKU

Hakkımızda

İraz Otomotiv,
1975 yılında Alaattin BEKLER ve Atilla BEKLER tarafından otomobil yedek parça satışı ile Ankara Yeni Sanayi’de faaliyet göstermeye başlamıştır 1980 yılından itibaren Fransız otomobillerinin yedek parçalarını ithal ederek pazar payını büyütmüştür. 1993 yılından itibaren de yurtdışından gelen tekliflerle Alman otomobillerinin yedek parça ithalatına başlamıştır. Çalışmalarına 2005 yılına kadar Yeni Sanayi’de devam etmiştir. 2005 yılında Ankara Yeni Sanayi’deki merkez binasını daha kaliteli hizmet vermek amacıyla Ankara Oto Sanayi Sitesi’ndeki 3000 m²’lik yeni inşa edilmiş binasına taşımıştır. Bu arada 2003 yılında İstanbul İkitelli Dolapdere Sanayi Sitesi’nde ikinci şubesini açmıştır. İraz Otomtoiv şu an 45’den fazla Alman orjinal oto yedek parça üreticisi ile Mercedes, Bmw, Volkswagen, Audi, Land Rover, Mini, Jaguar, Chrysler marka araçların yedek parça ithalat-ihracat ve toptan satışına devam etmektedir.